4 de agosto de 2022

RUBÉN SADA CANTANDO EN IDIOMA RUMANO (TRANSILVANIA) de Ioan Alexandru




 Transilvania
 

Transilvania, clopot mut

Limba ţi s-a smuls din rădăcină

Pe când graiul tău bolborosea

La răscruce rugă pe colină.

Pe când graiul tău bolborosea

La răscruce rugă pe colină.

 

Tot ce-ai spus, puţinul tău cuvânt

E un ţípăt de mărturisire

Încă nu văzuseşi pe pământ

Decât lacrime şi cimitire.

Încă nu văzuseşi pe pământ

Decât lacrime şi cimitire.

 

Graiul tău umblá neprihănit

De la om la om ca o făclie

Pe obraz încă nu licăreá

Decât harul păcii şi sfinţíe.

Pe obraz încă nu licăreá

Decât harul păcii şi sfinţíe.

 

Transilvania clopot îngheţat

În azur icnind fără de limbă,

Smulge-mă de-aici de pe pământ

Şi-n lumină sacră mă preschimbă.

Smulge-mă de-aici de pe pământ

Şi-n lumină sacră mă preschimbă.

 

Să-nceapă jeluirile străvechi

Pe limbă şi-n fiinţa noastră

Ca şoarecii în horă îngroziţi

Să sară-n foc din templu pe fereastră.

Ca şoarecii în horă îngroziţi

Să sară-n foc din templu pe fereastră.

 

Tu bronzul sunător să fii

Eu boţul vineţiu de suferinţă

Să se audă iarăşi prin păduri

Chemarea la iubire şi voinţă!

Să se audă iarăşi prin păduri

Chemarea la iubire şi voinţă!

 

„Transilvania,    clopot mut

Limba ţi s-a smuls    din rădăcină

Pe când graiul tău    bolborosea

La răscruce rugă     pe colină.

Pe când graiul tău   bolborosea

La răscruce rugă     pe colină.

 

Autor: Ioan Alexandru.
Intérprete: Rubén Sada.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Los comentarios serán revisados y luego se publicarán aquí mismo. Muchas gracias por su respuesta.

Con tu visita yo vibro./ Tu regalo apreciaré,/y te obsequiaré mi libro/ si me invitas un café.

Invitame un café en cafecito.app